Cu toții ne dorim să scoatem maximul din fiecare zi, dar acest lucru nu ne iese întotdeauna așa cum ne-am calculat. De ce? Ei bine, sunt mulți factori care influențează desfășurarea activităților atât la job, cât și acasă.
De aceea, trebuie să învățăm să punem în valoare aspectele care ne ajută și să încercăm să reducem pe cât de mult ‘’zgomotul’’ care ne distrage de la a ne finaliza cele mai importante sarcini în timp util, în așa fel încât să ne putem ocupa și de ceea ce contează cu adevărat, și anume cei dragi.
Scoate maximul din prima oră
Poate că ți s-a întâmplat și ție, dar ai trecut cu vederea: te trezești, iei micul dejun, îți bei cafeaua și radiezi de energie. Simți că poți face orice la capacitate maximă și că nimic nu te poate da înapoi. Nu după mult timp, parcă energia ta se pierde și un pui de somn pare binevenit.
Ei bine, acest lucru se întâmplă pentru că punctul maxim de concentrare este atins la începutul zilei și este cel mai bine să profiți de acest moment pentru a planifica totul. Cei mai de succes oameni din lume își planifică ziua de dimineață, citesc, învață lucruri noi sau merg la sală. Este ideal ca dimineața să îți aloci 15-20 de minute pentru exerciții fizice.
Menține o cameră ordonată
Fie că vorbim despre camera de acasă sau despre biroul de la locul de muncă, felul în care sunt așezate obiectele în jurul nostru ne influențează categoric dispoziția și randamentul, chiar dacă nu ne dăm seama.
O cameră dezordonată induce senzația de haos total, ceea ce ne face să ne pierdem atenția de la sarcinile pe care le avem de terminat. Ideea este să începi prin a menține un spațiu ordonat, în așa fel încât, atunci când te apuci de treabă, totul să fie pus la locul său și să îți poți desfășura activitatea în liniște.
Dezactivează notificările
Atât timp cât nu vorbim despre reale urgențe, notificările aplicațiilor precum Facebook, Messenger, Whatsapp sau Instagram trebuie dezactivate în intervalul în care ești ocupat cu sarcinile esențiale de zi cu zi. Mai sus vorbeam despre ‘’zgomote’’, iar aceste notificările sunt exact acele zgomote care ne distrag de la a fi productivi, chiar dacă, la prima vedere, par de-a dreptul inofensive.
Când vă întoarceți din vacanță, nu uitați să puneți în aplicare aceste sfaturi pentru a începe munca cu mai mult spor și cu îmbunătățiri vizibile în materie de productivitate, fie că vorbim despre sarcinile de la job sau despre cele de acasă. Dacă ai nevoie de credite, nu uita că suntem aici pentru tine cu soluții rapide şi eficiente.